Sunday 28 October 2012

SmartBuyGlasses - 50 Shades Of Rayban (2)

Wie zich mijn blogpost van een tijdje geleden nog herinnert, weet dat ik een zonnebril mocht uitkiezen om te reviewen. Bij deze het verdict! Ik ben nog altijd overdonderd over hoe geweldig het is dat ik eindelijk een Wayfarer heb :) Ik excuseer mezelf al voor de 'show-off' foto's maar ik kon het uiteraard niet laten.


Allereerst over de service van de webshop van SmartBuyGlasses, deze was namelijk uitermate prima. Ik werd de hele tijd op de hoogte gehouden van waar de bril zich bevond in het proces. Na 2 weken stond er een FedEx koerier aan de deur die ik dan ook zeer welkom achtte. Je zou zeggen dat 2 weken redelijk lang is voor een bestelling, maar als je weet dat SmartBuyGlasses blijkbaar over de hele wereld bestelt is dat nog relatief snel. Zeker omdat mijn bril van Hong Kong moest komen.



Het enige dat me opviel aan het pakje was dat er nergens op de doos vermeld stond van welke winkel het komt. Misschien is dat als beveiliging tegen stelen bij de post, wat een goede zaak zou zijn. Waar ik me anders kan irriteren aan te veel reclame bij een bestelling (je weet immers zelf wel waar je je eigen bestelling gedaan hebt, tenzij je alzheimer hebt natuurlijk) verwacht ik toch wel dat er minstens ergens een verwijzing staat naar de winkel. Maar bon, de boodschap 'thanks for shopping with us' maakt veel goed.


Het pakket bevatte uiteraard de zonnebril zelf en een flesje lens cleaner. Altijd leuk omdat ik ook in het dagelijks leven een bril draag en - toegegeven - vaak vettige vingers erop heb staan. Zo'n productjes zijn dus altijd meer dan welkom! Bovendien geeft SmartBuyGlasses bij elke bril zo'n flesje gratis. Er zat ook nog een schroevendraaiertje in de doos, handig voor moest ik ooit mijn bril uit elkaar willen vijzen ;)


De bril die ik koos is een Original Wayfarer. Ik vind het een zeer aangename bril omdat de glazen echt heel donker zijn. Je kan op de foto's mijn ogen er niet doorheen zien, maar dat is niet door het verhoogde contrast. Ik weet niet waarom maar ik vind dat een leuk aspect. Mensen kunnen begluren zonder dat ze het doorhebben? Ergens kunnen slapen wanneer het niet gepast is? Ik weet het niet! Haha. Ook de UV bescherming van de bril is uiteraard mooi meegenomen, ik kan bijna volledig in de zon kijken zonder pijn als ik hem opheb. Niet dat dat de bedoeling is, maar ja...



Ik heb mijn bril ook eens laten checken door Natalie, die een echte Ray-Ban expert in zich heeft. De sceptische ziel in mij wou zeker zijn dat het nen echte is, en blijkbaar kan je dat zien aan de scharnieren. Ik zou het verschil waarschijnlijk zelf nooit kunnen zien, maar ik heb dus een goeie leermeesteres! ;)

Ik wou eigenlijk vooral een zonnebril die me kon afschermen tegen een laagstaande zon wanneer ik autorij, want zo'n zonneklep zit soms nog te hoog. Met deze zal ik zeker nooit accidenten veroorzaken! Enfin, het zal toch niet aan een laagstaande zon kunnen liggen, ik zal het zo zeggen ;) Samengevat ben ik dus héél tevreden van zowel de webshop als de bril!

No comments: